خریدهای بدون واسطه را در شبکه‌ اجتماعی گاما انجام دهید

مصاحبه با حمیدرضا ریحانی مؤسس استارت‌آپ گاما

با تشکر از وقتی‌که در اختیار مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا قرار داده‌اید، خودتان و استارت‌آپی که راه‌اندازی کرده‌اید را معرفی کنید.
من حمیدرضا ریحانی مؤسس استارت‌آپ گاما هستم. گاما اولین شبکه اجتماعی خرید هست که در دو نسخه اندروید و ios عرضه شده و سه ماه است گاما وارد بازار شده است. در حقیقت ایده گاما از جایی شکل گرفت که مشتریان بتوانند خیلی راحت محصولات فروشگاه‌های مختلف را یکجا ببینند و با مقایسه محصولات مختلف و دیدن نظرات دیگر خریداران بتوانند تصمیم‌گیری بهتری در حین خرید داشته باشند. فروشگاه‌های مختلف می‌توانند در شبکه اجتماعی گاما عضو شوند و با استفاده از پنلی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم می‌توانند محصولات خود را به شکل تخصصی وارد کنند. در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع فقط در سه حوزه کیف، کفش و پوشاک فعالیت خود را شروع کرده‌ایم اما به‌مرورزمان این دسته‌بندی‌ها گسترده‌تر می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن و ثبت‌نام در آن فروشگاه‌های مختلف را پیدا کنند و از آخرین محصولات و خدمات آن‌ها اطلاع یابند و نظرات دیگر کاربران را بررسی کنند همچنین می‌توانند به‌طور مستقیم با خود فروشگاه در ارتباط باشند بنابراین گاما بستری را برای ارتباط هر چه بیشتر بین فروشگاه‌ها و مشتریان فراهم می‌کند.

با چه تیمی فعالیت خود را شروع کردید؟
من تجربه راه‌اندازی استارت‌آپ را از قبل داشتم که به دلایل ضعف در تیم شکست خورده بود بنابراین در این استارت‌آپ، تیم نقش مهمی را برای من داشت. ما از ابتدا با چهار نفر شروع کردیم. دو نفر برنامه‌نویس، یک گرافیست و من که مسئولیت بازاریابی و کسب‌وکار را به عهده داشتم.

نحوه تأمین سرمایه مالی گاما به چه شکل بوده است؟
در حال حاضر از پس‌انداز شخصی خودمان در این راه استفاده کردیم. زمانی که این استارت‌آپ به‌تناسب بین بازار و محصول برسد از سرمایه‌گذار هم استفاده می‌کنیم.

از چه سیاست‌هایی برای جذب کاربران خود استفاده می‌کنید و از چه کانال‌هایی با مشتریان در ارتباط هستید؟
چون گاما به شکل اپلیکیشن هست بخشی از جذب کاربران ما از طریق تبلیغات موبایلی هست اما اتفاق خوبی که در گاما رخ داده این است که فروشگاه‌های مختلف این شبکه اجتماعی را به مشتریانشان معرفی می‌کنند و یا حتی به فروشگاه‌های مختلف هم گاما را توصیه می‌کنند. به همین خاطر در کنار تبلیغات خودمان، تبلیغات دهان‌به‌دهان هم در بین کاربران شکل گرفته که باعث جذب کاربران جدید می‌شود.

با تشکر از شما و با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای استارت‌آپ گاما در فضای کارآفرینی کشور.
 

گاما: http://gama24.com

 

این گفتگو، مصاحبه «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» با گاما با همکاری تک‌تاکس در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است.

 

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به مدت چهار روز از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۴۲۰ شرکت حضور داشتند که دراین‌بین ۸۰ کسب‌وکار نوپا (استارت‌آپ) برای معرفی محصولات و خدمات خود در نمایشگاه حاضر شدند. حضور پرشور استارت‌آپ‌ها برای اولین بار در این نمایشگاه وجه تمایز آن با برنامه‌های سال‌های قبل این نمایشگاه بود. این مهم فرصتی را برای «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» فراهم کرد تا از نزدیک با استارت‌آپ‌های مختلف به گفتگو بنشیند و روند فعالیت و وضعیت فعلی آن‌ها را بررسی کند.