معرفی محصول به بازار (Product Launch)

نسخه صوتی را گوش دهید

محصول یا خدمت شما به‌طور کامل طراحی‌شده و زمان آن فرارسیده که وارد بازار شود. شما با آزمودن‌هایی که از قبل انجام داده‌اید، احتمال می‌دهید که استارت‌آپ با استقبال روبه‌رو خواهد شد اما تا زمانی که به‌طور کامل وارد بازار نشده‌اید، نمی‌توانید با قاطعیت در مورد فروش محصولات صحبت کنید. اولین ورود محصول یا خدمت به بازار بسیار مهم و حساس است. این لحظه برای تمامی کسب‌وکارها اهمیت فراوانی دارد. به‌خصوص زمانی که قصد دارید محصول جدیدی را وارد بازار کنید که مشتریان برای اولین بار با آن روبه‌رو می‌شوند و معلوم نیست چه واکنشی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل باید از قبل آمادگی لازم را داشته باشید؛ این آمادگی یعنی شناخت دقیق از بازاری که می‌خواهید محصول یا خدمت خود را در آن عرضه کنید. باید توجه داشته باشید که ورود محصول جدید به بازار فقط محدود به فعالیت‌های زمان عرضه محصول به بازار نیست بلکه باید از چند ماه قبل برای این لحظه مهم برنامه‌ریزی کرده باشید. به‌طور مثال اگر قرار باشد برای اولین بار به یک مهمانی یا مراسم مهمی بروید و در آنجا سخنرانی کنید، چه‌کارهایی را انجام می‌دهید؟ حتماً از چند روز قبل برنامه خود را برای این روز خالی می‌گذارید. از افراد حاضر در مراسم پرس‌وجو می‌کنید. روز برنامه و تعداد افرادی که حضور دارند را بررسی می‌کنید. لباس مناسب انتخاب می‌کنید. متن خود را از قبل آماده و چندین بار تمرین می‌کنید و... . معرفی محصول جدید در دنیای کسب‌وکار هم به همین شکل است اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. به همین دلیل است که باید هوشمندانه تصمیم‌گیری کنید و استراتژی خاصی برای معرفی محصول یا خدمت به بازار داشته باشید. این استراتژی در حقیقت مثل یک نقشه راه است که در معرفی هر چه بهتر محصول کمک می‌کند.

معرفی محصول به بازار (Product Launch)
معرفی محصول به بازار (Product Launch)
معرفی محصول به بازار (Product Launch)
معرفی محصول به بازار (Product Launch)