معرفی کتاب «ایمیل مارکتینگ»

معرفی کتاب «ایمیل مارکتینگ»

نویسنده: جی.سیمز.جنکینز

مترجم: دکتر احمد روستا

ناشر: انتشارات سیته

نوبت و سال چاپ: چاپ اول  –  ۱۳۸۹

تعداد صفحه: ۲۰۸ صفحه 

قطع: رقعی

مراجعه به وب‌سایت

ایمیل سریع‌ترین، منعطف‌ترین، به‌صرفه‌ترین، شخصی‌ترین و هدف‌مندترین وسیله ارتباطی در دنیای امروز  و ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمندترین وسایل دنیای بازاریابی است و تقریبا همه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان چه با ارسال و دریافت نامه و چه با پیشنهاد تجاری از آن استفاده می‌کنند. اما تعداد کمی از آن‌ها قادر به درک درست بازاریابی ایمیلی هستند.

بازاریابی ایمیلی بی‌نهایت به‌صرفه، هدف‌مند و قابل اندازه‌گیری است. و سرمایه‌گذاری بر روی آن سبب کاهش هزینه‌های دیگر می‌شود.

ایمیل یک کانال بازاریابی بزرگ است چرا که با استفاده از آن سرمایه‌ای بیش‌از آن‌چه هزینه شد به‌دست می‌آید و به‌خاطر مزیت چند منظوره بودن ایمیل و هزینه پایین و فراگیر آن هر کسی می‌تواند از آن سود ببرد. ایمیل راه بسیار خوبی برای ایجاد وفاداری به برند و یک راه ارتباطی بسیار خوب است. و به شما کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. ایمیل قابل اندازه‌گیری است و بازاریابان را قادر می‌سازد تا با بررسی کارزارهای خود و استفاده از اطلاعات جهت تغییر حهت یا اقدامات اصلاحی درس بگیرند و در کنار هدف‌مند بودن و امکان سفارشی کردن پیام‌ها برای مخاطبان، امکان  دسترسی به مشتری در مدت زمان کوتاه را فراهم‌می کند.

البته باید به این نکته توجه داشت که بازاریابی ایمیلی مبتنی بر اجازه هرزنامه نیست. ایمیل یعنی ارتباط سازی. در بازاریابی ایمیلی نباید از اطمینان افراد سو استفاده کرد، چون در غیر این صورت ایمیل‌ها ارسالی در نگاه دریافت‌کننده ان‌ها به سرعت به هرزنامه تبدیل می‌شوند.

کتاب «ایمیل مارکتینگ» تلاش دارد تا به راهنمای بازاریابی ایمیلی مخاطبانش تبدیل شود و مجموعه از عوامل کلیدی بازاریابی ایمیلی را  با عنوان حقایقی در اختیار مخاطبانش قرار دهد.



کتاب «ایمیل مارکتینگ» در ۱۲ فصل «چرا ایمیل جواب می‌دهد»، «حقایق مربوط به هزینه‌های ایمیل»، « حقایق مربوط به سازماندهی یک واحد ایمیل»، « حقایق مربوط به استراتژی ایمیلی مشتری-محور»، «حقایق مربوط به ایجاد و گسترش یک لیست»، « حقایق مربوط به اقدامات موثر»، «حقایق مربوط به بهینه‌سازی و پرداختن به صندوق پستی»، «حقایق مربوط به اندازه‌گیری عملکرد ایمیل»، «حقایق مربوط به حریم خصوصی»، «حقایق مربوط به ایمیل‌های اتوماتیک»، «حقایق مربوط به برنامه‌های ایمیلی بین‌المللی و تجارت به تجارت»، «حقایق مربوط به این‌که مقصد ایمیل کجاست»، تدوین شده است.