معرفی کتاب «ارایه حرفه‌ای»
مجموعه مدیر حرفه‌ای (۳)

معرفی کتاب «ارایه حرفه‌ای»

نویسنده: اییلین پینکاس

مترجم: رضا صادق – لعیا نبی‌فر

ناشر: آریانا قلم

نوبت و سال چاپ: چاپ اول –  زمستان ۱۳۹۵

تعداد صفحه: ۱۰۴ صفحه 

قطع: رقعی

مراجعه به وب‌سایت


افزایش سرعت و رقابت‌پذیری در کسب‌وکار، نیاز به ارتباط را بیش از هر زمان دیگری ضروری کرده است. از همین ‌رو ارایه درست مطالب، ابزاری لازم برای برقراری ارتباط تجاری در محیط کار است. برای اثرگذاری بیشتر باید ایده‌ها را به شیوه‌ای واضح و متقاعدکننده در میان گذاشت.

مهم نیست که ایده‌هایتان را به چه منظوری ارایه می‌دهید، زمانی که قصد اطلاع‌رسانی یا قانع سازی دارید، سخنرانی رسمی از پشت جایگاه را ارایه می‌دهید، قصد ارایه مطلب با استفاده از تجهیزات بصری را دارید، در حال سخنرانی غیررسمی برای کارکنان خود هستید یا اینکه قصد توضیح مطلبی در رسانه‌ها را داشته باشید. باید به این نکته توجه کنید که هر ارایه مانند تبلیغی است که در آن باید ایده‌های خود‌ را به همکاران یا مخاطبان بیرون سازمان بفروشید.

ارایه مطالب، روشی برای اطلاع‌رسانی، الهام بخشی و تهییج دیگران است. فارغ از اینکه مخاطبان شما گروهی از همکاران پذیرا، مشتریان پرتوقع یا ناظران سخت‌گیر باشند، کار شما تاثیرگذاری بر نحوه تفکر و احساس آن‌ها نسبت به پیامتان است. صرف‌نظر از اینکه چقدر پرجذبه‌اید، موفقیت شما به برنامه‌ریزی دقیق محتوا و ارایه‌تان بستگی دارد.

ارایه کنندگان موفق مخاطبان خود را می‌شناسند، از دلیل ارتباط با آن‌ها آگاه هستند و می‌دانند که چه چیزی را باید به آن‌ها منتقل کنند. هرکسی با آماده‌سازی و تمرین و درواقع کار در زمینه هریک از این اجزا می‌تواند نحوه برنامه‌ریزی، گردآوری و اجرای موفقیت‌آمیز سخنرانی را فرا بگیرد.

در کتاب «ارایه حرفه‌ای»، که سومین کتاب از مجموعه مدیر حرفه‌ای است اجزای ارایه عالی با جزییات کاربردی شرح داده‌شده‌اند، که آن را برای مدیران تازه‌کار و افراد خبره در برقراری ارتباط به یک اندازه مطلوب می‌کند. این کتاب در سه فصل «برنامه‌ریزی برای ارایه مطلب»، «آماده‌سازی و تمرین» و «قرار گرفتن در کانون توجه» تدوین‌شده است.