آشنایی استارت‌آپ‌های برتر در حوزه مراقبت‌های بهداشتی

آشنایی استارت‌آپ‌های برتر در حوزه مراقبت‌های بهداشتی

صنعت مراقبت‌های بهداشتی، به دلیل تسریع نوآوری‌های فناورانه و تقاضای رو به رشد برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر، دچار آشفتگی شده است. استارت‌آپ‌های فناورانه، با بهره‌برداری از فرصت‌های موجود در بخش‌هایی از صنعت که بیشترین آسیب‌پذیری را در این شرایط آشفته و برهم زننده دارند، ازجمله ژنومیک، داروسازی، مدیریت، عملیات بالینی، و بیمه، در این مسیر پیشگام هستند.

کسب‌وکارها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به پتانسیل این استارت‌آپ‌ها واقف هستند. به نقل از Rock Health در ایالات‌متحده آمریکا، سرمایه‌گذاری روی سلامت دیجیتال طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ به ۱/۶ میلیارد دلار رسید که این میزان بیشترین نرخ ثبت‌شده در سه‌ماهه اول سال‌های مختلف بوده است. پس‌ازآن، سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ با ۱/۴ میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد. این استارت‌آپ‌ها که پتانسیل بالایی دارند، دریچه‌ای را به‌سوی آینده مراقبت‌های بهداشتی پیش چشم ما می‌گشایند و نشان می‌دهند که چگونه می‌توان به آنجا رسید.

در این گزارش، که درواقع یادداشت‌های متعدد را گردآوری کرده است قصد دارد نگاهی به برترین استارت‌آپ‌هایی داشته باشد که مراقبت‌های بهداشتی را در چهار حوزه کلیدی در ایالات‌متحده آمریکا ارایه می‌دهند. این چهار حوزه عبارتند از: هوش مصنوعی یا AI، درمان‌شناسی دیجیتال، بیمه سلامت و ژنومیک. استارت‌آپ‌های نامبرده در این گزارش بر اساس سرمایه‌ای که طی سال گذشته دریافت کرده‌اند، سرمایه‌گذاران سرشناس، محصولاتی که ارایه می‌کنند، و رهبری در حوزه مربوطه، انتخاب‌شده‌اند.


در اینجا برخی از دستاوردهای کلیدی این گزارش را ارایه می‌دهیم:

  • استارت‌آپ‌های فناورانه با استفاده از رویکرد «سیلیکون ولی» وارد بازار می‌شوند. آن‌ها نقایص و سیستم‌های قدیمی را که دیگر کارآیی ندارند هدف قرار می‌دهند.

 

  • هوش مصنوعی در پنج حوزه مراقبت بهداشتی به کار می‌رود تا جریان‌های کاری عملیات بالینی را بهبود بخشد، هزینه‌ها را کاهش دهد، و پزشکی پیشگیرانه را ترویج کند. این حوزه‌ها عبارتند از: مدیریت، تحلیل کلان داده، پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌های بالینی، پایش بیمار از راه دور و مراقبت.

 

  • استارت‌آپ‌های فناورانه در عرصه سلامت، بیمه گران و داروسازان، با سرعت، روش‌های جدیدی را برای استفاده از درمان‌شناسی دیجیتال در بازار گسترده مراقبت‌های بهداشتی کشف می‌کنند که می‌توانند مکمل یا جایگزین روش‌های موجود برای درمان بیماری‌ها شوند.

 

  • استارت‌آپ‌های فعال در عرصه بیمه سلامت از مزیت مصرف‌کننده‌سازی (consumerization) مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کنند تا وضعیت موجود بازیکنان قدیمی این بازار را به چالش بکشند.

 

  • با بالا رفتن میزان درک سازمان‌های فعال در عرصه سلامت از چگونگی استخراج ارزش از داده‌های ژنتیک بیماران، ژنومیک به‌طور فزاینده‌ای به ابزاری متداول در سیستم مراقبت‌های بهداشتی تبدیل می‌شود.

 

گزارش کامل:

  • به ارایه جزئیاتی درباره بخش‌هایی از صنعت سلامت در ایالات‌متحده می‌پردازد که بیشترین پتانسیل را برای توزیع نشان می‌دهند.
  • پیش‌بینی می‌کند که این صنعت از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده خواهد کرد و نشان می‌دهد که چگونه این پیشرفت، عملکرد سازمان‌های فعال در حوزه مراقبت‌های بهداشتی را متحول می‌سازد.
  • پنج استارت‌آپ برتر در حوزه‌های هوش مصنوعی، درمان‌شناسی دیجیتال، بیمه درمانی، و ژنومیک را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد این استارت‌آپ‌ها برای حل مشکلات بزرگ پیش روی بازیکنان کلیدی در این عرصه در چه جایگاهی قرار دارند.
  • گام‌های بعدی را برای استارت‌آپ‌های پیشگام بررسی می‌کند و نگاهی اجمالی به آینده عرصه مراقبت‌های بهداشتی می‌اندازد و چگونگی دستیابی به آن را پیش روی ما قرار می‌دهد.