۹ نمونه از بهترین عنوان‌ها برای ایمیل که احتمال باز کردن ایمیل را توسط کاربران افزایش می‌دهند

۹ نمونه از بهترین عنوان‌ها برای ایمیل که احتمال باز کردن ایمیل را توسط کاربران افزایش می‌دهند

در صندوق ورودی‌تان چند ایمیل خوانده‌نشده دارید؟ ۳۰۰ تا؟ ۸۰۰ تا؟ اگر در بی‌نهایت فهرست ایمیلی عضو باشید ممکن است این تعداد به ۲۶۴۴ تا هم برسد. تازه این مقدار ممکن است بعد از خانه‌تکانی ایمیلتان باشد.

ما روزانه چندین تن ایمیل دریافت می‌کنیم (روزانه ۱۰۵ میلیارد ایمیل ارسال می‌شود.) و تعداد زیادی از آن‌ها هرگز باز نمی‌شوند. مردم با سیل عظیمی از اطلاعات روبرو هستند و این میزان در تاریخ بی‌سابقه است. ولی ما زمان زیادی نداریم تا بخواهیم همه آن‌ها را بخوانیم و یاد بگیریم. بنابراین احتمال اینکه مردم توجهی به ایمیل شما نکنند بسیار زیاد است، مگر آنکه موضوع ایمیل شما طوری باشد که آن‌ها را وسوسه کند.

 عنوان ایمیل، اولین (یا شاید آخرین) فرصت شما برای تاثیرگذاری روی کاربران است. از بسیاری جهات، حتی عنوان ایمیل از متن ایمیل مهم‌تر است. از هر چه بگذریم، خبرنامه شما هر چه قدر هم که خوب باشد، اگر کسی آن را باز نکند، فایده‌ای ندارد.

در مورد طریقه نوشتن عنوان فوق‌العاده، مکاتب فکری متعددی وجود دارد. در اینجا به ۹ مورد از انواع گوناگون عنوان‌های موثر برای ایمیل می‌پردازیم و مثال‌هایی را برای آن‌ها ارایه می‌کنیم. چرا که هر چه افراد بیشتری ایمیل شما را باز کنند فروش آنلاین شما بیشتر می‌شود.

 

۱ـ موضوعات ساده، بدون جملات بی‌معنی و مزخرف

درباره مینیمالیست بودن، چیزهای زیادی هست که می‌توانیم بگوییم. کاربران انتظار دارند موضوع ایمیل شما شفاف، مفید و مختصر باشد، چرا که وقت طلاست.

شرکت MailChimp مطالعه‌ای درباره عنوان ایمیل‌ها انجام داد و متوجه شد عنوان‌های کوتاه و توصیفی بسیار موثرتر از عنوان‌های وسوسه‌انگیز پیش‌پاافتاده هستند. ممکن است برخی با شنیدن این مساله که، شوخ‌طبعی و خلاقیت برای خلق عنوان‌های خوب در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد، عصبانی شوند و اعتراض کنند، به‌خصوص آنکه بسیاری از کارشناسان بازاریابی نیز چنین نظری ندارند. شایان‌ذکر است که استفاده از جملات مفید و مختصر در قسمت عنوان، بیشتر برای ایمیل‌هایی که حاوی اطلاعیه یا notification هستند کاربرد دارد، چرا که در مورد این ایمیل‌ها، کاربران از قبل با موضوع ایمیل آشنایی دارند.

بیشتر این نمونه‌ها شامل اطلاعیه‌ها یا به‌روزرسانی‌هایی است که به فعالیت کاربران در رسانه‌های اجتماعی یا سفارشات آنلاین آن‌ها یا مواردی ازاین‌دست مربوط می‌شوند. این ایمیل‌ها هدف خاصی دارند، بنابراین موضوع آن‌ها نیز باید خاص باشد.

 

۲ـ موضوعات بامزه و خنده‌دار

موضوع بامزه و خنده‌دار در بین آن‌همه ایمیل خسته‌کننده و خشک به‌واقع جلب‌توجه می‌کند. لیکن شوخ‌طبعی، مساله ای است که باید در مورد آن احتیاط کرد، چرا که شوخی‌ها عمدتاً شخصی هستند و این شخصی بودن، اگر می‌خواهید برای عموم مردم جذاب باشید، همیشه به نفع شما نیست. لیکن اگر مخاطبان خود را خوب می‌شناسید و ایمیل‌های شما هدفمند هستند، استفاده درست از جملات طنزآمیز می‌تواند باعث شود مخاطب ایمیل شما را باز کند و این باعث می‌شود در بین رقبایتان که در سطح شما فعالیت می‌کنند معروف‌تر و خوش‌نام‌تر شوید. در اینجا چند نمونه از موضوعات بامزه برای ایمیل را مشاهده می‌کنید:

 

  • Please Touch Me! Enterprise Delight via Multitouch
  • Defense Against the Dark Arts: ESAPI
  • ؟Do Gamers Dream of HTML5 Sheep
  • LEAN STARTUP: Baby Got (Feed)Back - Putting the Lean in Learn

 

مورد اول، یعنی please touch me (یعنی لطفا من را لمس کن) جمله‌ای است طنزآمیز که بیشتر خوانندگان آن را متوجه می‌شوند، اما در مورد بقیه جمله‌ها، کاربرانی که با مدرسه جادوگری هاگواتز در مجموعه هری پاتر یا با آزمون وویت کامپف آشنایی نداشته باشند، متوجه ظرافت طنزآمیز این جملات نمی‌شوند. اما اگر شما جزو کاربرانی باشید که تک‌تک کلمات ترانه Sir Mix a Lot’s Baby Got Back را حفظ باشید، از خواندن جمله‌ای مرتبط با این ترانه در موضوع ایمیلتان بسیار خوشحال خواهید شد.

نکته: عنوان‌های ایمیلی فوق‌العاده‌ای که در بالا مشاهده کردید و مواردی که در زیر مشاهده خواهید کرد از مقاله ClickZ   گرفته‌شده که مثال‌های بسیار خوب دیگری را نیز در بردارید.


۳
ـ عناوین بحث‌برانگیز و شوکه کننده

عناوین بحث‌برانگیز (گاهی) کارآیی دارند و به‌احتمال خیلی زیاد باعث جلب‌توجه می‌شوند. لیکن استفاده از این موضوعات و سایر موضوعات شوکه کننده یا توهین‌آمیز مستلزم احتیاط و دقت بسیار زیادی است. چرا که ممکن است کاربر ایمیل را باز کند، ولی شاید به قیمت از دست رفتن مشتریان تمام شود. لازمه این استراتژی این است که مطمئن باشید سلیقه مخاطبان خود را کاملا می‌شناسید و می‌دانید آن‌ها چه برداشتی از ایمیل شما خواهند داشت. درواقع این روش نوعی قمار است، اما اگر کارآمد باشد بسیار پرمنفعت است. آیا می‌توانید از عناوین ایمیلی زیر ساده بگذرید؟ بعید است؟ 

  • همه هم‌جنس‌گرا هستند: رسانه‌های اجتماعی، اقدامات اجتماعی
  • چرا کودک ۵ ساله شما در مقایسه با خیلی از متخصصان بازاریابی، دنیای دیجیتال را بیشتر می‌فهمد؟
  • در بازاریابی گند زده‌اید؟ چرا باید محدود فکر کنید؟

 

۴ـ موضوعات یک‌کلمه‌ای

یکی از موثرترین استراتژی‌ها برای عناوین ایمیلی، این است که پا را از مینیمالیست بودن هم فراتر بگذارید و از عناوین یک‌کلمه‌ای استفاده کنید. بیایید نگاهی به تب (tab) تبلیغات Gmail من بیندازیم. تب تبلیغات قرار است تغییر بزرگی را رقم بزند. گوگل در حال راه‌اندازی امکان جدیدی است که مطابق آن ایمیل‌های تبلیغاتی را به شکل تصاویر کنار هم شبیه Pinterest نمایش دهد. اگر این چیدمان جدید کارآیی داشته باشد، تصاویر، جای عنوان ایمیل را به‌عنوان مهم‌ترین بخش ایمیل خواهند گرفت.

 ولی تا آن روز، ما باید نگران وضعیت فعلی تب تبلیغات باشیم. اوضاع فعلی بسیار آشفته است. می‌بینید که چه قدر ایمیل باز نشده روی‌هم تلنبار شده. اما از بین این ایمیل‌ها کدامشان چشمگیرتر است؟ برای من، موضوع Amazon Local’s M3 جذاب‌تر است.

از دیدگاه طراحی ساده می‌توانید مشاهده کنید که چرا موضوع Amazon Local چشمگیرتر است. طول جمله و شکل آن از بقیه موضوعاتی که عمدتا مشابه هم هستند متمایز است.

یک نمونه دیگر از عناوین جذاب برای ایمیل را از Mequoda  برداشته‌ام. این موضوع یک کلمه بیشتر نیست: Panic (به معنی هول و هراس)

این یک کلمه است ولی بار عاطفی بسیاری دارد. چرا باید من هول‌شده باشم و بترسم؟ دلیلش چیست؟ آیا در معرض خطر هستم؟ چه اتفاقی در حال وقوع است؟ آیا چیزی زندگی‌ام را تهدید می‌کند؟ کلماتی که بار عاطفی دارند بسیار تاثیر گذارند.

 

۵ـ موضوعات شامل اعداد و فهرست‌ها

بیشتر فاکتورهایی که برای نوشتن یک بلاگ پست خوب لازم است درباره نوشتن یک عنوان ایمیلی خوب هم مصداق دارد. استفاده از اعداد در عنوان ایمیل باعث جلب‌توجه می‌شود، چرا که مغز ما به‌طور طبیعی به سمت اعداد و ارقام جذب می‌شود. به همین دلیل است که فهرست ۱۰ مورد برتر همیشه موفق است. پردازش فهرست‌ها برای مغز ساده‌تر است و باعث کنجکاوی می‌شود، و علاوه بر این احتمال اینکه مخاطب آن را ساده‌تر و سریع‌تر بخواند بسیار بیشتر است.

عناوینی که شامل اعداد و فهرست‌ها می‌شوند، به همان دلیلی چشمگیر هستند که عناوین یک کلمه یا عناوینی با نشانه‌گذاری عجیب‌وغریب جذابیت دارند: جذابیت بصری.

 «وقتی بدون دلیل خاصی محیط را می‌کاویم، سیستم بصری ما درگیر چیزهایی می‌شود که تناسبی با محیط ندارند. چیزهایی که ناگهان تغییر می‌کنند یا از زمینه متمایزند. عنوانی که ازنظر گرافیکی برجسته است به‌نوعی بیشتر احتمال دارد که دیده شود، و در محیطی که ده‌ها عنوان و متن را شامل می‌شود، اعداد باعث جلب‌توجه می‌شوند.»

در اصل، هدف نهایی این است که عنوان و موضوع ایمیل شما ازنظر بصری جذابیت داشته و متمایز باشد. حال اینکه چه طور این کار را انجام دهید بستگی به خودتان دارد!

 

۶ـ عناوین سفارشی

استفاده از تکنیک شخصی‌سازی در عنوان ایمیل نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که احتمال باز کردن آن را توسط کاربر افزایش می‌دهد. منظور من از شخصی‌سازی این نیست که اسم گیرنده را در عنوان بنویسیم، چرا که این روش بسیار پیش‌پاافتاده شده و بیشتر کاربران با دیدن این عنوان‌ها، ایمیل را اسپم تلقی می‌کنند. منظور من این است که پیشنهادهایی بدهید که مختص منطقه خاص و زبان خاصی است، یا علاقه‌مندی‌ها را هدف قرار دهید. LivingSocial و Groupon دو تا از قدیمی‌ترین‌ها در استفاده از این روش هستند و در عنوان ایمیل خود، فروش در منطقه مخاطب را تبلیغ می‌کنند.

LivingSocial برای من ایمیل‌هایی را درباره کالایی می‌فرستد که بازشان می‌کنم ولی درنهایت نمی‌خرمشان. او در این ایمیل‌ها از همان استراتژی اثربخش ولی نسبتا آزاردهنده بازاریابی مجدد یا remarketing  استفاده می‌کند. همچنین LivingSocial بر اساس خریدهای گذشته‌ام، پیشنهادهای جدیدی برایم ارسال می‌کند. من قبلا چندرنگ Paint Nite و وسایل سفالگری از آن خریده‌ام، بنابراین شرکت بیشتر اقلام مربوط به هنر را برایم می‌فرستد.

در عنوان ایمیل بالا دو روش شخصی‌سازی (از طریق بازاریابی مجدد) و نشان دادن کمبود محصول با یکدیگر ترکیب‌شده‌اند تا یک عنوان ایمیلی موثر را تشکیل دهند. عالی است.

در معنای وسیع‌تر، خوب است مخاطب خود را آن‌قدر خوب بشناسید که بدانید از چه زبان، سبک و محصولی برای جذب کردن او استفاده کنید.

Thrillist دقیقا می‌داند مخاطبش کیست: جوان‌هایی که اهل نوشیدنی هستند، و درنتیجه سبک و لحن گفتگوی خود را کاملا متناسب با این گروه انتخاب کرده و جملات طنزآمیزی که برای عنوان ایمیل انتخاب کرده کاملا این را نشان می‌دهند.

 Thrillist کارهای دیگری هم انجام می‌دهد که باآنکه تعدادشان زیاد است همه را به‌درستی انجام می‌دهد. این شرکت فهرست‌هایی دارد، فعالیت‌های بومی انجام می‌دهد، و در تعطیلات و اعیاد، مراسم برگزار می‌کند. چه کسی دوست ندارد دوستانش را با حقایقی جالب درباره گینس در روز عید سنت پاتریک سرگرم کند؟

 

۷ـ علامت سوال و سایر علایم در عنوان ایمیل

علامت سوال و استفاده غیرمعمول از علایم نگارشی روش دیگری است برای آنکه از سایر ایمیل‌ها متمایز شوید. علامت تعجب می‌تواند مفید باشد، اما بیشتر شرکت‌ها در عنوان ایمیل‌هایشان از علامت تعجب استفاده می‌کنند، بنابراین نمی‌تواند وجه تمایز خاصی ایجاد کند. در عوض، بعضی از نشانه‌های بامزه و علایم پررنگ و برجسته را انتخاب کنید که چشم بیننده را جذب کند.

به‌جای نوشتن یک جمله خبری، از جملات سوالی استفاده کنید تا خواننده بلافاصله درگیر شود. سوال باعث می‌شود بلافاصله با کاربر وارد گفتگو شوید و درنتیجه احتمال اینکه ایمیل را باز کند بیشتر خواهد بود.

شرکت Banana Republic دو تاکتیک سوال و اشاره به کمبود کالا را با یکدیگر ترکیب کرده است. شرکت Sephora نیز با استفاده از دو کلمه (rough day? یعنی روز سختی داشته‌ای؟)، پرسشی را مطرح کرده که ازنظر عاطفی مخاطب را درگیر می‌کند (مخاطب با خود فکر می‌کند که واقعا شما اهمیت می‌دهید که من روز سختی داشته‌ام؟) و درواقع عنوان  ایمیلی فوق‌العاده‌ای را انتخاب کرده است.

 

۸ـ تاکتیک‌های نشان‌دهنده‌ کمبود محصول با عباراتی مثل «این فرصت را از دست ندهید»

همه ما ذاتاً و عمیقاً از این‌که عقب بمانیم یا چیزی را از دست دهیم می‌ترسیم، و این ذهنیت جمعی به‌طور غریزی به بقای انسان‌ها کمک می‌کرده است، ولی امروزه این ویژگی صرفاً یک استراتژی است که می‌توانید از آن در عنوان ایمیل خود استفاده کنید تا مردم را به خرید تشویق کنید. اگر عنوان ایمیل مخاطب را تهدید به اتمام کالا کند و اشاره کند که کالا محدود است، معمولا کارآیی دارد، و استفاده از این جملات در صفحات squeeze pages بسیار متداول است. مردم با دیدن این جملات بلافاصله اقدام می‌کنند تا فرصت را از دست ندهند. بله، همه ما از جا ماندن می‌ترسیم. بنابراین در عنوان ایمیل خود از چنین عبارات و کلماتی استفاده کنید تا ببینید چه طور تعداد کلیک‌ها افزایش پیدا می‌کند.

در مثال‌های بالا چند عنوان ایمیلی موفق را مشاهده می‌کنید که از اعداد، کلمات مربوط به محدودیت محصول، و حروف بزرگ در برخی کلمات (تاکید بر برخی کلمات) در آن‌ها استفاده‌شده است.

 

۹ـ عنوان‌های ایمیلی اسرارآمیز

همان‌طور که اسکوبی دو (شخصیت کارتونی - مترجم) یا سو گرافتون (نویسنده رمان‌های پلیسی - مترجم) هم ممکن است به شما بگویند، مردم در زندگی‌شان اتفاقات اسرارآمیز زیادی ندارند. بنابراین اگر کاری کنید که چنین حسی را مزه مزه کنند ممکن است گازتان بگیرند.


نمونه‌های موفقی از عناوین ایمیلی

در ادامه چند نمونه موفق از عناوین ایمیلی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید هنگام ارسال ایمیل به خاطر داشته باشید:

  • چندین عنوان برای ایمیل خود بنویسید. برای هر عنوان باید ۱۰ موضوع بنویسید، همان‌طور که برای هر بلاگ پست باید ۱۰ عنوان بنویسید. سپس بهترین را انتخاب کنید.
  • تعداد کاراکترهای عنوان نباید بیشتر از ۵۰ تا باشد. بهتر است تعداد کاراکترهای عنوان  کمتر از ۵۰ تا باشد چرا که ایمیل‌هایی که عناوینشان کوتاه‌تر است بیشتر احتمال دارد که باز شوند و میزان کلیک روی آن‌ها نیز بیشتر است. بنابراین اگر بیشتر از ۵۰ کاراکتر را در نظر بگیرید ممکن است مشتریان را از دست بدهید.

 

واج‌آرایی

اگر از واج‌آرایی و آرایش حروف استفاده کنید توجه مخاطب جلب می‌شود. کافی است در مورد چند ایمیل این روش جذاب را امتحان کنید.

قرار دادن حروف بزرگ در عنوان ایمیل احتمال باز شدن ایمیل را افزایش می‌دهد. اما توجه داشته باشید که حروف بزرگ قدرتمند هستند اما نباید در آن‌ها زیاده‌روی کرد. بنابراین آگاهانه و بااحتیاط از آن‌ها استفاده کنید، درست مثل نارنجک.

  

مخاطب خود را بشناسید.

بهترین شیوه برای نوشتن عناوین ایمیلی مناسب این است که مخاطبان خود را صمیمانه بشناسید و متناسب با آن‌ها موضوع را انتخاب کنید. این قانونی است که تقریبا در تمامی ابعاد بازاریابی آنلاین کاربرد دارد و اگرچه کاربرد آن در تعداد محدود کاراکترهای عنوان ایمیل کار ساده‌ای نیست، اما اگر به‌واقع می‌خواهید احتمال باز کردن ایمیل‌هایتان بیشتر شود توجه به علایق مشتریان ضروری است.

لحن شما چگونه است؟ بیشتر عناوین ایمیلی لحن محاوره‌ای دارند تا خوانندگان را جلب کنند. سایت‌هایی مثل BuzzFeed و Upworthy به داشتن عناوین بسیار موفق موسوم به تله کلیک یا clickbait  معروف‌اند و در عناوینشان از لحن محاوره‌ای و غیررسمی بهره می‌گیرند.

 

فراخوان اقدام

 استفاده از فراخوان اقدام در موضوع ایمیل ایده بدی نیست. اگرچه به دلیل محدود بودن تعداد کاراکترها خیلی از افراد از این روش اجتناب می‌کنند ولی فراخوان اقدام می‌تواند احتمال باز کردن ایمیل‌ها را افزایش دهد.

حتی یک فعل ساده مثل «برو!» می‌تواند به مخاطب برای اقدام انگیزه دهد. اگر نمی‌دانید بهترین فراخوان اقدام برای شما چیست، سری به این پست (call to action examples ) بزنید که توسط دن (Dan) نوشته‌شده است.

 

از «شما» استفاده کنید

اگرچه استفاده از نام افراد بسیار پیش‌پاافتاده شده، ولی هنوز هم بهترین روش، استفاده از ضمایر دوم‌شخص برای مکالمه مستقیم و راحت با خوانندگان است.

 

نام خود را در قسمت «فرستنده» بنویسید

قسمت «فرستنده» را به‌صورت حرفه‌ای و مرتبط با عنوان ایمیل و کسب‌وکار خود تکمیل کنید. باید مراقب باشید که با نوشتن اسامی نامناسب سر از اسپم درنیاورید، چرا که تعداد اسپم‌ها آن‌قدر زیاد هستند که کاربران باید مطمئن شوند شما منبعی مشروع و قابل‌اعتماد هستید تا ایمیل شما را باز کنند. بیشتر ایمیل‌های تجاری نام برند خود را در این قسمت می‌نویسند یا چیزی شبیه به این «جان اسمیت از شرکت InvitaCorp ».

 

همیشه برای موضوع ایمیل‌هایتان از تست A/B استفاده کنید

بله می‌دانم که برایتان تکراری است، می‌دانم می‌دانم، تست A/B و از همین مزخرفات ... بله تست A/B مهم است و ..... به‌هرحال حتی اگر تکراری باشد باید گفت به‌واقع این تست اهمیت دارد. شما باید برای هر چیزی که با کیبورد تایپ می‌کنید تست A/B را انجام دهید و عنوان ایمیلی نیز از این قاعده مستثنی نیست.


به‌پیش‌نمایش
توجه داشته باشید

پیش‌نمایش یا preview که به دنبال عنوان  ایمیل می‌آید یکی از قسمت‌های ارزشمند ایمیل است ولی بااین‌حال بسیاری از کسب‌وکارها آن را نادیده می‌گیرند و اجازه می‌دهند با متن‌های به‌دردنخور پر شود.

بسیاری از ایمیل‌ها متونی مثل این دارند چرا که می‌خواهند به خواننده حق انتخاب دهند تا بتواند علاوه بر صفحات وب، از طریق گوشی موبایل خود نیز مطالب را ببیند و بخواند. بنابراین لینک‌های « view in browser» و سایر لینک‌های مرتبط را به انتهای ایمیل خود ببرید تا بتوانید از امکان پیش‌نمایش حداکثر استفاده را ببرید.

 

چیزی را دیده‌اید که دوست دارید؟ بقاپیدش

همه نقاشان بزرگ دنیا دزد هستند، چرا که از دیگران «قرض می‌گیرند»، و بر اساس آثار موجود، آثار خودشان را خلق می‌کنند. بنابراین از دزدیدن نترسید. اگر عناوین ایمیلی خوبی دیدید که فکر می‌کنید برای کسب‌وکار شما هم مناسب هستند، بقاپیدشان. کمی تغییرشان دهید و امتحانشان کنید. به خاطر داشته باشید که تقلید کردن نوعی چاپلوسی است، پس چاپلوس باشید و از بهترین عناوین ایمیلی که می‌بینید تقلید کنید.

 

چرا نرخ باز کردن ایمیل‌های من پایین است؟

آیا با نرخ باز کردن ایمیل‌هایتان مشکل‌دارید؟ کار روی عناوین ایمیلی به شما کمک می‌کند، ولی فاکتورهای دیگری نیز در اینجا نقش دارند، مثل:

  • آیا ایمیل قابل رویت است؟ اگر کاربر نتواند با کامپیوتر یا گوشی‌اش ایمیل را بخواند، تلاشی برای رمزگشایی آن نمی‌کند.
  • آیا مزاحم کاربران می‌شوید؟ اگر هرروز برای مردم ایمیل بفرستید، حوصله‌شان سر می‌رود و ایمیل‌های شما را باز نمی‌کنند چرا که باعث آزار و اذیتشان شده‌اید.
  • چه زمانی ایمیل را فرستاده‌اید؟ بسیاری از مردم ایمیل‌هایشان را هرروز چک نمی‌کنند و اغلب آخر هفته این کار را انجام می‌دهند.
  • کیفیت فهرست ایمیلی شما چگونه است؟ آیا فهرست ایمیلی شما منسجم و هدفمند است؟ اگر این فهرست کیفیت لازم را ندارد می‌تواند روی نرخ باز کردن ایمیل‌ها تاثیر بگذارد.

خوشبختانه ما اطلاعات موردنیازتان را برای نوشتن عنوانی جذاب و چشمگیر برای ایمیل‌ها در اختیارتان قرار دادیم. این نکات به نرخ باز کردن ایمیل کمک می‌کند، اما اینکه چه طور خوانندگان را حفظ کنید بستگی به خودتان دارد!